شنبه, 29 آذر 1399 ساعت 13:31

آیین افتتاح خط تولید محصولات شرکت دانش بنیان راون سازه مطلب ویژه

نوشته شده توسط 
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

 


 

موفقیت پژوهشگران پارک فناوری پردیس در تولید «اولین پکیج کامل محصولات IVF» که با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری رونمایی شد، جمهوری اسلامی ایران را در فهرست کشورهای سازنده وسایل و موادمصرفی مورد نیاز مراکز درمان ناباروری قرار داد.

«اولین پکیج کامل محصولات IVF» تولید شده توسط شرکت دانش بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس امروز شنبه با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، امیر علی حمیدیه دبیر ستاد سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مهدی صفاری نیا رییس پارک فناوری پردیس در محل شرکت دانش بنیان روان سازه رونمایی شد.


 


با همت و تلاش متخصصان و پژوهشگران این شرکت دانش بنیان از شرکت های عضو پارک فناوری پردیس، جمهوری اسلامی ایران در فهرست کشورهای سازنده وسایل و موادمصرفی مورد نیاز مراکز درمان ناباروری، همچون کیت های تشخیصی، محیط های کشت، محیط های رشد و محیط های ذوب و انجماد اسپرم، تخمک و جنین قرار گرفت.

این موفقیت که حاصل تلاش ۷ ساله تیم های تخصصی این شرکت دانش بنیان است، با رونمایی از ۳۰ محصول نهایی شده کلیدی مصرفی مورد نیاز در مراکز ناباروری شامل سوزن تزریق اسپرم، سوزن نگهدارنده تخمک و جنین، سوزن نمونه برداری از جنین، نی فریز جنین و تخمک کیت فریز جنین و تخمک گابلن، کیت سنجش بلوغ کروماتین اسپرم و غیره امروز به طور رسمی  به چرخه مصرف وارد شد.

وسایل و مواد مصرفی مورد استفاده در مراکز درمان ناباروری اکثرا وارداتی است و بیش از ۵۰ درصد هزینه های درمان را شامل می شود. ایران به واسطه این تولیدات جزو ۶ کشور تولید کننده این تجهیزات قرار گرفت.



بومی سازی دانش تولید این مواد علاوه بر قطع وابستگی به خارج و صرفه جویی ارزی، امکان صادرات آن به کشورهای منطقه و همسایگان ایران و ارزآوری بالای آن، موجب تثبیت اقتدار علمی و تقویت بنیان های اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری نیز خواهد شد.

همچنین دسترسی آسان و به موقع و مداوم به این وسایل و مواد و نیز قیمت مناسب و کیفیت بالای آنها نسبت به مشابه خارجی موجب کاهش چشمگیر هزینه ها و ارتقای کیفیت درمان به سود بیماران خواهد شد.

این شرکت دانش بنیان در حال حاضر مشغول مطالعه و پژوهش بر روی تولید محیط های کشت مورد نیاز مراکز توسعه و فناوری های سلول های بنیادی است که تولید آزمایشی آنها از سال ۱۴۰۰ آغاز خواهد شد.

 

 

 

بازدید 619 بار آخرین ویرایش در شنبه, 29 آذر 1399 ساعت 13:48

آخرین‌ها از hoseini

محتوای بیشتر در این بخش: « International Congress on Reproduction